Δέντρα φυλλοβόλα και αειθαλή

Τα παιδιά στο διάλειμμα παίζοντας στην αυλή μας φέρνουν φύλλα από τα δέντρα και σχολιάζουν τα χρώματά τους. Ετσι την προηγούμενη εβδομάδα πήραμε την αφορμή με την κ. Θάλεια να δούμε, (αφού πρώτα είπαμε ένα παραμύθι για το δέντρο που βαρέθηκε να έχει όλο πράσινα φύλλα) πρώτα τα δέντρα της αυλής κι έπειτα τα δέντρα της γειτονιάς μας, αν έχουν φύλλα πάνω ή αν έχουν πέσει, τι χρώματα έχουν. Ορίσαμε και φωτογράφο για να τραβάει φωτογραφίες και ξεκινήσαμε! Τα πρώτα που είδαμε ήταν καταπράσινα και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε με όρους «φυλλοβόλα» και «αειθαλή» δέντρα. Εξηγήσαμε τι σημαίνουν οι λέξεις και χαρακτηρίσαμε όλα τα δέντρα της αυλής.IMG_6908[1]IMG_6909[1]IMG_6911[1]
Παρατηρήσαμε ότι τα περισσότερα απο τα αειθαλή δέντρα που είδαμε είχαν φύλλα μικρά ή βελόνες, ενώ τα φυλλοβόλα πιο μεγάλα. Μαζέψαμε και φύλλα….IMG_6920[1]
και μέσα στην τάξη παρατηρήσαμε χρωματισμούς και αποχρώσεις του κίτρινου και του καφέ κυρίως και παίξαμε το αυτοσχέδιο παιχνίδι «Πέτα τα φύλλα σου ψηλά». Δυο παιδιά έπαιρναν από 10 φύλλα, ανέβαιναν στην καρέκλα, ενώ στα πόδια τους είχαν ένα στεφάνι. Με το σύνθημα πετούσαν τα φύλλα τους ψηλά και μετρούσαμε πόσα έπεσαν μέσα στο στεφάνι.IMG_6923[1]
Αυτήν την εβδομάδα, συνεχίσαμε την ενασχόληση μας με τα φύλλα και τα δέντρα. Τα παιδιά ρωτήθηκαν γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα και οι απαντήσεις τους ήταν επηρεασμένες από το παραμύθι που είχαμε πει. «Γιατί βαριούνται να είναι όλο πράσινα, γιατί τους αρέσουν τα άλλα χρώματα, ότι πέφτουν γιατί φυσάει. κτλ». Είδαμε την παρουσίαση «Τα φύλλα του φθινοπώρου» από τα Προσχολικά όπου εξηγείται απλά μεν, επιστημονικά δε, ο λόγος για τον οποίο τα φύλλα αλλάζουν χρώμα και πέφτουν.
Το εποπτικό υλικό πλούσιο, είδαμε και ακούσαμε ένα τραγουδάκι στα αγγλικά…

To διασκευάσαμε όμως ως εξής:
Να τα φύλλα πέφτουνε, απαλά πάνω στη γη
κόκινο και κίτρινο, καφέ πορτοκαλί.
Κλείσε τα μάτια κι άκουσε,τι σου λέει στο αυτί
κλείσε τα μάτια κι άκουσε: ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΠΑΛΙ ΘΑ’ΡΘΕΙ!!!!
Kαι το δραματοποιήσαμε. IMG_6935[1]
Για να ξεκουραστούμε είδαμε την ιστορία «ενός φύλλου που δεν ήθελε να πέσει». Δείτε το βίντεο πατώντας εδώ.
Μια και ήταν στα αγγλικά και χρειαζόταν μετάφραση, πολλές φορές σταματούσαμε την ιστορία και τα παιδιά έπρεπε να μαντέψουν τι πρόκειται να κάνει ο ήρωας, πως νιώθει και γιατί.
Τέλος θυμηθήκαμε την έννοια της συμμετρίας τη οποία παρατηρήσαμε και στα φύλλα που είχαμε μαζέψει. Ετσι κάθε παιδί πήρε μισό φύλλο για να συμπληρώσει το άλλο του μισό!IMG_6938[1]IMG_6936[1]
Συνεχίσαμε όμως τη συμμετρία στην ελεύθερη απασχόληση στον υπολογιστή με πρόγραμμα ζωγραφικής!IMG_6946[1]

Advertisements
This entry was posted in Φθινόπωρο. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s