Οι 4 εποχές

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ξεκινήσαμε με τους 12 μήνες αθλητές,και τα γενέθλια των παιδιών. (Ολόκληρη η ανάρτηση υπάρχει στη σελίδα του νηπιαγωγείου μας).
Συνεχίσαμε όλη την εβδομάδα προσεγγίζοντας τις 4 εποχές με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Με αφορμή το τραγούδι «Μηνας μπαίνει, μήνας βγαίνει, πως αλλάζουν οι εποχές….» μιλήσαμε για τον κύκλο των εποχών, τα χακτηριστικά κάθε εποχής και τους μήνες της. Τα παιδιά κλήθηκαν να αποδώσουν κάθε εποχή με μιά κίνηση. Ετσι το καλοκαίρι κάποια έκαναν ηλιοθεραπεία, το χειμώνα κρύωναν, την άνοιξη μύριζαν λουλούδια και τι φθινόπωρο κρατούν ομπρέλλες!
befunrrrky_artwork.jpg
Τα παιδιά είδαν τον πίνακα του Τσαρούχη …
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
…και τους ζητήθηκε να δώσουν έναν τίτλο. «Οι 4 Θεοί», «Οι 4 μάγοι» ήταν κάποιοι από αυτούς.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Τα δύο αδέρφια και οι 4 εποχές»…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
κι έπειτα ζωντανέψαμε τον πίνακα του Τσαρούχη. Ο Δημήρης που είχε την απάντηση ότι «ο πίνακας ζωντανεύει όταν εμείς γίνουμε αυτοί» (τα πρόσωπα του πίνακα) ανέλαβε και τη σκηνοθεσία. Επιλογή προσώπων και σκηνικών. Να ο δικός μας ζωντανός πίνακας!!!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Δραματοποιήσαμε και ορισμένα κομμάτια του παραμυθιού.
Στη συνέχεια σημειώσαμε σε έναν πίνακα διπλής εισόδου την εποχή που μας αρέσει αιτιολογώντας την απάντησή μας! Νικητής το καλοκάιρι!!!
Επειτα συνδέσαμε τις εποχές με τα γενέθλιά μας (δραστηριόττα που την κάναμε και πέρσι). Τα χαράκια post-it μας βοήθησαν αυτή τη φορά. Κάθε παιδί κολλούσε το χαρτάκι στην εποχή που είχε γενέθλια. Να το αποτέλεσμα!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Σε ατομικό φύλλο εργασίας συμλήρωσαν τον αριθμό των παιδιών που είχε γενέθλια κάθε εποχή!befunky_art5work.jpg
Είδαμε, παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για μια διαφορετική, μανιερίστικη απεικόνιση των 4 εποχών από τον Arcimboldo.OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Διαβάσαμε το παραμύθι της Λόττης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου (μου διαφεύγει ο ακριβής τίτλος), από το βιβλίο «Στη γειτονιά του ήλιου», όπου κάποιοι αστροναύτες ανακαλύπτουν πλανήτες με μια μόνο εποχή. Ετσι τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και κάθε μία πρέπει να βρει το χώρο της για να φτιάξει τον πλανήτη της όπου θα πρέπει να φαίνεται ξεκάθαρα η εποχή. Και να φτιάξει κι ένα σύμβολο σαν σημαία του πλανήτη της! Πολύ καλά δούλεψαν τα παιδιά και το χάρηκαν πολύ κυρίως η ομάδα του χειμώνα η οποία επιδόθηκε σε φοβερό χιονοπόλεμο!!!

Ο πλανήτης του Καλοκαιριού!

Ο πλανήτης του Καλοκαιριού!

Ο πλανήτης του Φθινοπώρου Τα παιδιά είναι σχολείο!

Ο πλανήτης του Φθινοπώρου Τα παιδιά είναι σχολείο!

Ο πλανήτης του χειμώνα!

Ο πλανήτης του χειμώνα!

Ο πλανήτης της Ανοιξης

Ο πλανήτης της Ανοιξης


Τέλος, και το παραμύθι και εμείς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι μία εποχή μόνο είναι πολύ βαρετή -ακόμα κι αν αυτή είναι το καλοκαίρι. Ετσι, αφού ο πλανήτης γη είναι ο καλύτερος, κάθε ομάδα έπρεπε να ζωγραφίσει το αντίστοιχο κομμάτι ενός δέντρου (του δεντρου των 4 εποχών), με τα αντίστοιχα χρώματα!
befunky_artklwork.jpg
Ετοιμο το δέντρο των 4 εποχών!OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Προσεγγίσαμε τις 4 εποχές μέσα από τη λογοτεχνία, τη θεατρική αγωγή, τα Μαθηματικά, την πληροφορική, τη Γλώσσα, τις Εικαστικές Τέχνες. Αφήσαμε παραπονεμένη τη Μουσική γιατί δεν προλάβαμε. Πολύ λίγο ακούσαμε -ξεφύγαμε από τις 4 εποχές του Vivaldi- την Ανοιξη του Ludovico Einaudi…

…καθώς και την πολλά υποσχόμενη δουλειά του Θανάση Αλευρά » 4 εποχές και μία συγγνώμη».
https://www.youtube.com/user/tesserisepoxeskaimia
Με αυτή σίγουρα θα ασχοληθούμε διεξοδικά στο μέλλον!
Ηταν μια πολύ πολύ γεμάτη εβδομάδα…

Advertisements
This entry was posted in Χειμώνας. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s